Съвременното общество се определя като информационно общество, общество на знанието и иновациите, и се характеризира с качествено ново отношение към тях.

Библиотеките са един от ключовите елементи на съвременната информационна среда и на единното глобално информационно пространство. Качественото осигуряване на информация изисква модернизиране на процесите за събиране, обработка и предоставяне на информация и развита информационна инфраструктура. Новите информационни технологии предоставят нови, допълнителни възможности за библиотеките да инициират различни, актуални посоки на развитие и да повишат социалния си статус и роля.

В България проблемите на мобилният достъп до информация и знания са частично разглеждани, но до момента няма проведено изследване относно съществуването както на мобилни дигитални библиотеки, така и на мобилни форми за обучение в страната. Не е проучвано и отношението и компетентността на специалистите в тази сфера. Няма изградена информационна точка, която да събира, систематизира и разпространява информация по темата.

Основната цел на настоящия проект е чрез системно изследване на проблематиката, свързана с мобилното обучение и мобилния достъп до библиотечни услуги и ресурси, както в България, така и в други европейски страни, да се достигне до нови научни знания и продукти, обединени и представени в общ информационен Интернет-портал, чрез който да се разкрият и обобщят положителните промени, които информационните технологии предизвикват в съвременното общество по отношение на новите възможности за достъп до обучение и информация чрез активната роля на мобилните дигитални библиотеки.

Специфични цели на проекта са провеждане на научни изследвания, които да доведат до получаване на ново теоретично знание, научно-приложни резултати и ново образователно съдържание; стимулиране на научния потенциал и развитието на постдокторанти, докторанти и студенти; популяризирането на мобилните форми на обучение и информиране сред библиотечната общност и в образователните среди; популяризиране на мобилния достъп до дигитални колекции на културните институции в страната, като съвременен подход за социализацията на българското книжовно културно наследство, за стимулиране на научните изследвания в областта и за запазване на културната идентичност на обществото.

Хипотезата, на която се основават заложените в проекта дейности и задачи, е че повишаването на информираността и компетенциите, както на потребителите, така и на информационните и образователни специалисти, и запознаването с водещ чужд опит в тази сфера е ключов фактор, за да могат библиотечните и образователните институции да синхронизират предоставяните от тях услуги и ресурси със световните стандарти в облостта и да отговорят адекватно на съвременните информационни и образователни потребности на българското общество.

Насочените фундаментални изследвания, предложени в настоящия проект, отговарят на едно от националните обществени предизвикателства: културно–историческо наследство; национална идентичност и развитие на културата на обществото.